Kvaliteta institucijskog odgoja ovisi o kvaliteti suradnje između roditelja i odgojitelja. Osnovna je uloga predškolskog odgoja i obrazovanja da pridonosi povoljnom cjelovitom razvoju djeteta i kvaliteti njegova života.
Povezivanje obiteljskog i izvanobiteljskog djetetova iskustva i usklađenost odgojnih postupaka optimalno podupire djetetov razvoj. Uspostavljanjem suradnje između odgojitelja i roditelja, oba sudionika mogu naučiti više o djetetu, njegovim potrebama, osjećajima, interesima i ponašanju. Važno nam je da je to partnerski odnos temeljen na poštovanju i prihvaćanju. Razvoj suradnje zahtjeva strpljenje, individualni pristup i razumijevanje. U dječjem vrtiću uspostavljanje dobre suradnje s roditeljima zahtijeva različite oblike suradnje kao što su panoi za roditelje, individualni razgovori, roditeljski sastanci te informiranje putem letka.
Roditelji se za savjetovanje i pomoć u odgoju djeteta mogu obratiti stručnom suradniku pedagogu:
- u slučaju potrebe za savjetovanjem u vezi odabira najpriklanijeg programa za upis djeteta u vrtić
- kod osmišljavanja sudjelovanja roditelja u odgojno-obrazovnom procesu
- ako je potrebna podrška u odgoju i odnosu roditelj-dijete te savjetovanje o razvojnim i odgojno-obrazovnim potrebama djeteta
- ako je potrebno savjetovanje i suradnja u stvaranju optimalnih uvjeta za dijete u vrtiću
- kod sudjelovanja u različitim oblicima edukacija za roditelje